torsdag 24. mai 2012

Babystrikk og luer

Eller litt hekling også da. Denne søte babyjakken var rask å hekle. Brukt merino-ull fra Nøstebarn....eller var det Bånsull...hmm...??? Vel vel, oppskrifta kommer fra danske Filcolana, og finnes gratis til nedlasting her: http://www.silkeborg-uld.com/index3.php.
Sånn ser min jakke ut:


Den neste lille babystrikkjakken starta som en jakke men pga lite garn endte jeg opp med en ganske kort og vid vest, men ku da...kan brukes ganske lenge. Anslår at den passer mellom ett og tre år Har brukt håndspunnet merino superwash fra Fiberandart. Dvs - jeg har spunnet garnet av fiber jeg har kjøpt der.



Så denne søte voksejakken. Oppskrift fra Nøstebarn. Har strikka i Shetland Soft. 


Og til slutt to luer i Bottone Tweed. To nøster av dette garnet har ligget i lageret i årevis, og har ikke klart å finne et passende prosjekt. Men vips så forsvant de likevel: 






2 kommentarer:

Torunn sa...

Åhh så mye fint!!

Charlotte sa...

Så masse fine ting! Jeg har nettopp fullført en voksejakke jeg også. Nå holder jeg på med to samtidig. Tenkte det var den eneste måten jeg kan sikre meg på at jeg greier å fullføre to til sånn på rappen :)