onsdag 5. januar 2011

Nye håndteiner, ny fiber og nytt garn

Spinnedilla har våkna til live igjen. Er en periodespinner, og nå spinner jeg masse. Før jul var jeg så heldig at jeg vant en tyrkisk håndtein fra Spinnvilt . Her har jeg begynt å spinne shropshire-ull.






Kjøpte også ny håndtein fra Fiber and Art . Den kom med litt ull, men kjøpte ekstra i samme farge. Har spunnet den medfølgende ulla på håndteinen, og kjedetvunnet den på den store tunge Kromski-teinen min. Første gang jeg har prøvd denne tvinnemåten med håndtein.



Har sannelig begynt å abonnere på fiberpakker igjen....fra Spunky Eclectic:
Og Crown Mountain Farm:




Bestilte også en "grab-bag" fra The Sheep Shed Studio:                                                                                      



Har spunnet dette garnet på håndtein, og tvunnet det også. Fikk hjelp fra junior siden trådene gikk helt i snurr... men klarte det da. Nydelig og mykt, og blanding av merino og silke:





Dette er færøysk ull jeg har farga selv. Har spunnet det på Loueten min, og ene delen er tvunnet totråds og andre er kjedetvunnet.




Dette er multifarget Colonial fra Spinnulla, som dessverre har lagt ned butikken. Har gjort det samme her, tvunnet ene delen totråds og andre kjedetvunnet. Dette er spunnet på gammelrokken jeg kjøpte i sommer.



1 kommentar:

Judith sa...

Dette ser gøy ut. Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å lære å spinne ordentlig.